Artykuły

Aktywność fizyczna, jak ją pokochać ?

Warto, bo to LEK na wszystko :)

Wbrew pozorom sprawa jest bardzo prosta, powinieneś wybrać to, co wywoła w Tobie najprostsze uczucie… frajdę. Tylko, kiedy coś polubisz, wkręcisz się w to i będziesz kontynuować przez długie lata. Zatem warto sprawdzić to na własnej skórze. Wiadomo, nie musisz biegać, pływać, jeździć konno, boksować. Ale powinieneś chociaż spróbować, bo może się okazać, że omija Cię jedna z największych przyjemności w życiu… poczucie szczęścia wywołane przez popularne endorfiny 🙂 

13975425_1742198909369857_2505590515058262118_o[1]

Oczywiste jest, że w wysiłku fizycznym trudno się zakochać od pierwszego treningu. Niewielu też po tygodniu lub miesiącu czuje miętę do potu na plecach. Najczęściej jest to dłuży okres czasu, jednak, jeżeli go przetrwasz i nie skapitulujesz, a ból zacznie sprawiać Ci przyjemność… wpadłeś po uszy 🙂
Jeżeli nadal jesteś „odporny”, nie odczuwasz przyjemności z konkretnej dyscypliny i wciąż zadajesz sobie pytanie „Po co mi to?” Warto próbować innych dyscyplin. Wytrwale szukać, kombinować, smakować, testować, aż wreszcie trafisz na coś, co wciągnie Cię bez reszty. Co będzie dodawać Ci energii wczesnym rankiem lub późnym wieczorem. Coś, co będziesz traktować, jako przyjemność, a nie, jako przykry obowiązek do odbębnienia. Coś, co sprawi, że z dziesięciu problemów po treningu zostaną tylko dwa. Coś, co Cię uzależni i zrobi Ci po prostu dobrze.
Zacznij swoją podróż wraz z pierwszym krokiem. Załóż buty i przebiegnij się po osiedlu, chwyć kijki i okrąż dzielnicę, wsiądź na rower i jedź przed siebie … tak po prostu bez barier i ograniczeń. Wystarczą chęci, a wraz z nimi znajdzie się czas i mnóstwo możliwości.

A motywacja?
Powodów jest mnóstwo, każdy ma swój i każdy z nich jest genialny. Od zdrowia, figury, urody, przez odreagowywanie stresu, ucieczkę od problemów, pozyskiwanie energii, aż po pewność siebie, dążenie do celu, przełamywanie swoich słabości, walkę ze sobą, z nałogami czy wychodzenie ze strefy komfortu.
Wybierz z poniższych argumenty dla siebie i zacznij działać od razu:
• Figura
• Porzucenie nałogów
• Debiut w zawodach
• Potrzeba odreagowania stresującej pracy, lepszy stan emocjonalny
• Być wzorem do naśladowania dla córki/syna
• Chęć rywalizacji
• Walka z własnymi słabościami
• Potrzeba ruchu po biurowej/ siedzącej pracy
• Czas na przemyślenie różnych spraw, rozwiązanie problemów
• Pozytywny wpływ na układ krążenia, układ nerwowy i trawienny
• Konieczność zmiany stylu życia z powodu choroby (zwiększenie wydolności np. przejście 10km tygodniowo zmniejsza ryzyko zawału o 50%).
• Chęć udowodnienia sobie czegoś.

Jak widać, każda motywacja, każdy argument jest dobry, by zacząć, dać się oczarować, polubić, pokochać. Aby sobie to ułatwić zastosuj jeden z wielu skutecznych sposobów.
• Wyrzuć ze swojego słownika „muszę iść na trening” i wstaw „potrzebuję chwili przyjemności dla siebie”.
• Wyznacz sobie cel np. „za pół roku startuję w biegu ulicznym” i zdobądź własne mistrzostwo świata.
• Słuchaj w trakcie treningu ulubionych hitów, które napędzają Cię do działania.
• Zacznij być dumny z pojedynczych treningów i wysiłku, jaki w nie wkładasz, aby osiągnąć cel.
• Uprawiaj sport w grupie, jeżeli samotny wysiłek zaczyna Cię nudzić.
• Zmieniaj o ile to możliwe scenerię treningu.
• Urozmaicaj jednostki treningowe.
• Szukaj swojej ulubionej pory na trening (np. w trakcie wieczornych seriali, które oglądasz mimo, że Cię nie interesują).
• Korzystaj z dostępnych aplikacji treningowych, porównuj wyniki, czasy, ilość spalonych kalorii.
• Pamiętaj, że jedyne ograniczenia to Twoja głowa, więc nie myśl, tylko zrób to… tak po prostu.
• Nie staraj się być lepszy od innych, wystarczy, że będziesz lepszy od siebie z dnia wczorajszego.

Potrzebujesz diety on-line?

Nie masz czasu odwiedzić nas osobiście? Żaden problem!

Mamy dla Ciebie specjalnie formularz, który pozwoli
dostosować nam specjalny plan żywienia według Twoich potrzeb!

Anna Springman

Witam, nazywam się Anna Springman. Skoro tu dotarłeś to znaczy, że interesuje Cię żywienie od łatwiejszej i lżejszej strony. Zgodnie z zasadą „przestań jeść, zacznij się odżywiać” postaram się zmienić Twoje nawyki żywieniowe i pokazać lżejszą stronę dietetyki.

skontaktuj się