Artykuły

Kiedy powinna zapalić się czerwona lampka w trakcie wizyty u dietetyka?

Z wizyty u dietetyka powinieneś wynieść jak najwięcej. Jeżeli jednak zamiast cennych wskazówek i rzetelnych informacji otrzymujesz pakiet opisanych poniżej faktów, nie jest to miejsce, w którym rozsądnie poprowadzą Cię przez często mozolny proces utraty wagi. Oto kilka sytuacji, które powinny wzbudzić Twoją nieufność i kiedy powinna się zapalić czerwona lampka.

Dietetyk obiecuje złote góry i przekonuje, że na jego diecie schudniesz 10 kg w miesiąc. Jeżeli usłyszysz tego typu obietnice opuść ten gabinet jak najszybciej! Mądry dietetyk powinien, jako pierwszy takie teorie obalać. Rygorystyczne diety stanowią olbrzymie zagrożenie dla naszego zdrowia. Szybka utrata kilogramów to równie szybkie przybieranie ze zdwojoną siłą!

Dietetyk zapisuje mnóstwo suplementów – na spalanie tłuszczu, na chudnięcie w trakcie snu, na nie wchłanianie tłuszczu z pożywienia, na zwiększenie obwodu biustu itp. „Takie teorie rozpowszechnia się w salonach – sieciówkach gdzie z pracą „dietetyka” łączy się sprzedaż suplementów, a w zasadzie – całe odchudzanie opiera się tylko na tych preparatach.” Nadprogramowe kilogramy cudem nie przyrosły, zatem i w cudowny sposób nie znikną po suplementach w ciągu kilku dni. Suplementy mogą odchudzić jedynie naszą kieszeń!

7658225516_00cf277f83_b

Dietetyk mówi, że głodówka podkręci metabolizm – w 100 % fałsz. Udowodniono już wielokrotnie, że głodówka nie pomaga. Schudniemy (z wody), a potem znowu przytyjemy. Regularne stosowanie takiej huśtawki rozłoży nam metabolizm na łopatki. Po takich doświadczeniach szukamy „normalnego” dietetyka, który będzie wiedział jak przestawić nasz metabolizm na właściwe tory. I tu zamyka się koło, przed nami znowu od początku ciężka praca na uregulowanym metabolizmie zmierzająca do utraty kilogramów.

Dietetyk nie przeprowadził analizy, pomiarów i szczegółowego wywiadu żywieniowego. Idealnie, jeśli gabinet posiada profesjonalny analizator składu masy ciała. Dlaczego? Sprzęt taki wskazuje naszą wagę, procentowy udział wody, tkanki tłuszczowej i mięśniowej. Dodatkowo, dowiadujemy się, jaką mamy podstawową przemianę materii. Na podstawie takich parametrów powinna być ułożona dobra dieta. Jeżeli dietetyk „przepisuje” dietę „na oko” pozostawiam to do waszych przemyśleń. Podstawą zdrowego niekrzywdzącego człowieka jadłospisu jest szczegółowa analiza, pomiar i oczywiście bardzo wnikliwy wywiad żywieniowy – są to podstawowe elementy do skomponowania dobrej diety.

Dietetyk eliminuje z diety – np. makaron, ryż, chleb i ziemniaki tłumacząc, że „są tuczące”. Wymienione produkty to przecież źródło węglowodanów, które dają nam energię i jeżeli nie ma zaleceń na tle alergicznym bądź chorobowym nie powinny zostać z diety w pełni wyeliminowane. Zboża dostarczają minerały i witaminy, zapewniają nam uczucie sytości, które tak bardzo sprzyja gubieniu kilogramów.

Potrzebujesz diety on-line?

Nie masz czasu odwiedzić nas osobiście? Żaden problem!

Mamy dla Ciebie specjalnie formularz, który pozwoli
dostosować nam specjalny plan żywienia według Twoich potrzeb!

Anna Springman

Witam, nazywam się Anna Springman. Skoro tu dotarłeś to znaczy, że interesuje Cię żywienie od łatwiejszej i lżejszej strony. Zgodnie z zasadą „przestań jeść, zacznij się odżywiać” postaram się zmienić Twoje nawyki żywieniowe i pokazać lżejszą stronę dietetyki.

skontaktuj się