Artykuły

Zasada nr 3: Lubię warzywa !

Te lokalne i sezonowe.

Powszechnie wiadomo, że im krótsza droga z ogródka na stół tym korzystniej dla nas. Dlatego, kierując się tą zasadą warto wybierać warzywa lokalne, sezonowe i jak najczęściej surowe, gdyż poddane procesom termicznym tracą na wartości. WHO zaleca nam minimum pięć porcji warzyw i owoców każdego dnia, z czego warzyw 3 porcje z 5. Porcja to 80 g – 100 g warzyw. Inną miarą jest po prostu dłoń. Przykładowe porcje to: talerz zupy, surówka do obiadu, szklanka warzywnego soku, cała papryka.
Dla osób aktywnych fizycznie zapotrzebowanie jest adekwatnie większe.
Dlaczego więc warzywa? Ponieważ:
– po nich nie przytyjesz,
– wzmocnisz odporność,
– poprawisz pracę przewodu pokarmowego,
– dłużej zachowasz młodość.
Różnokolorowe warzywa spożywaj w jak największej ilości w sałatkach, dzieciom przemycaj w sokach i koktajlach. Trafne jest stwierdzenie, że to jedyny lek, który wyrósł z ziemi.

Zasada nr 3. Lubię warzywa… te lokalne i sezonowe !

Potrzebujesz diety on-line?

Nie masz czasu odwiedzić nas osobiście? Żaden problem!

Mamy dla Ciebie specjalnie formularz, który pozwoli
dostosować nam specjalny plan żywienia według Twoich potrzeb!

Anna Springman

Witam, nazywam się Anna Springman. Skoro tu dotarłeś to znaczy, że interesuje Cię żywienie od łatwiejszej i lżejszej strony. Zgodnie z zasadą „przestań jeść, zacznij się odżywiać” postaram się zmienić Twoje nawyki żywieniowe i pokazać lżejszą stronę dietetyki.

skontaktuj się