Artykuły

Zasada nr 4: Jem owoce !

Owocowe kontrowersje.

Właśnie jeść czy nie jeść ? Badania potwierdzają, że włączenie owoców do diety nie będzie skutkować zmianami masy ciała, o ile zostanie zachowana ta sama wartość energetyczna diety. Wyjaśnia to pojęcie „niskiej gęstości energetycznej” – to oznacza, że owoce są jednocześnie duże objętościowo i niskokaloryczne dla przykładu ( jabłko 100g = 46 kcal, herbatnik 10 g też = 46 kcal). Zatem jeżeli nie masz przeciwwskazań zdrowotnych do ograniczeń, nie warto rezygnować ze świeżych owoców, tylko spożywać je zgodnie z zaleceniami. Osoby z prawidłową masą ciała ok. 300 g/d, dzieci mogą jeść ich więcej – ok. 500 g/d). Nie powinno się ich również zastępować sokami owocowymi.
Jak wiadomo największą wartość żywieniową mają świeże owoce, niepoddane obróbce cieplnej, te dostarczają najwięcej witamin, składników mineralnych i błonnika. Warto również pamiętać, że owoce zawierają cukry proste, dlatego ich ilość powinna być bardziej kontrolowana i mniejsza od dziennej porcji warzyw.

4

 

Potrzebujesz diety on-line?

Nie masz czasu odwiedzić nas osobiście? Żaden problem!

Mamy dla Ciebie specjalnie formularz, który pozwoli
dostosować nam specjalny plan żywienia według Twoich potrzeb!

Anna Springman

Witam, nazywam się Anna Springman. Skoro tu dotarłeś to znaczy, że interesuje Cię żywienie od łatwiejszej i lżejszej strony. Zgodnie z zasadą „przestań jeść, zacznij się odżywiać” postaram się zmienić Twoje nawyki żywieniowe i pokazać lżejszą stronę dietetyki.

skontaktuj się